09-7416199


הפטיש 11, הוד השרון

צחי שוחט סיפו

למה ללמוד קונג פו עגור לבן

אימון בקונג פו עגור לבן מעניק תמורות רבות שניתנות לחלוקה לשני פנים – הגופני, המנטלי והחיבור ביניהם.

בפן הפיזי :
גמישות – בשיטת עגור לבן טכניקות רבות של בעיטות המצריכות גמישות רגליים. בכל שיעור במהלך החימום מתרגלים טכניקות גמישות רבות המביאות לחופש בפעולת הרגליים. טכניקות הידיים בשיטה ארוכות ומביאות לגמישות בתנועתן ובאופן כללי, אימון בשיטת עגור לבן מביא לגמישות תנועתית, שחרור וחופש.

כושר גופני – אימוני עגור לבן דינמיים, מהירים ותנועתיים. הם מביאים לפיתוח סיבולת לב ריאה ושרירים ויכולות פיזיות גבוהות.

חוזק, כח, עוצמההאימונים בשיטת עגור לבן אינטנסיביים, טכניים, חזקים ומבוססים על חזרות אין סופיות על טכניקות הלחימה המביאות לעוצמה וכח. תרגולים כגון שכיבות שמיכה, משקולות ייעודיות, חיזוקי רגליים וחישולים, משלימים את פיתוח הכח הפיזי ומגבירים גם את עוצמת הטכניקות.

קואורדינציה ושליטה גופנית – בשיטת עגור לבן יש שימוש בתנועות ידיים ארוכות בכיוונים מנוגדים ובמרחב תנועתי גדול. מיומנות שכזו, מביאה לפיתוח קואורדינציה וקשר עמוק בין גוף ומחשבה גוף. כך התלמיד לומד לשלוט בתנועות הגוף שלו במרחב ובעוצמתן.

הגנה עצמית – כמובן שכאומנות לחימה, שיטת עגור לבן מקנה יכולת הגנה עצמית שתעזור בשעת הצורך להתמודד מול תוקף. בכל שיעור מתרגלים יישומי לחימה גם באופן מסורתי וטכני וגם באופן מעשי יותר המתאים יותר למצבי תקיפה שכיחים.

בפן המנטלי :
בטחון עצמי – תלמיד המתאמן בשיטת עגור לבן עומד כבר מהשיעור הראשון באתגר האימון הפיזי הקשה, המחבר אותו לרוח הלוחם. עם ההתמדה באימונים, הוא נפגש עם חולשותיו ולומד כיצד לעבור אותם, להתעצם ולהתחזק מהמפגש איתם. הוא מפתח ביטחון בעצמו ובטכניקות הלחימה המלווה אותו בחיי היומיום.

שקט נפשי – לצד פיתוח הביטחון העצמי התלמיד לומד כיצד להגיב במצבי לחץ עם רוח חזקה ורגועה. האימונים מפגישם אותו עם רגעים בהם הוא פוגש את סערותיו הנפשיות/הפנימיות והוא לומד להשקיט אותן ולהתנהל מתוך תודעה צלולה.

פילוסופיה : לרוב, מאחורי אומנות הלחימה יש פילוסופיה, דרך, הגות ומחשבה. בשיטת עגור לבן, זוהי ההגות הסינית – בעיקר ה"דאו – Dao" – דרך הטבע. תלמיד המתחבר לרובד זה יכול להתפתח עם ההגות הזו באופן מחשבתי-רוחני ולפתח לו את הדרך הפנימית שלו להתנהלות חיים נכונה ומתאימה.

בחיבור שבין הגופני והמנטלי :
אימון באומנות הלחימה מביא לחיבור בין הגוף והתודעה. חיבור זה מביא להרמוניה פנימית, לאיזון ולבריאות פיזית ונפשית. אצל אדם שאינו עוסק בפעילות גופנית, לאורך השנים הגוף דועך ופעולתו משתבשת. אצל אדם שאינו עובד עם המחשבה באופן שיטתי ושאינו מעשיר אותה בחומר חדש, יש דעיכה בתפקוד המנטלי. אומנות הלחימה, היא דרך לחיים של למידה אין-סופית בגורמת לעוסק בה לפתח את המחשבה ואת התודעה שלו באופן קבוע גם בגילאים מבוגרים. גירוי פיזי נכון של הגוף והמחשבה מביאים לבריאות גופנית ונפשית, לרוח צעירה, חיוניות ושמחת חיים עד גיל מבוגר.

לסיכום :

אומנת לחימה היא דרך לחיים עם רבדים רבים. היא מתאימה לילדים ולמבוגרים. היא מביאה את העוסק בה לשלמות שבין היכולות הגופניות והנפשיות. אדם העוסק באומנות לחימה יכול למצוא בה את הרובד המעניין אותו – כושר גופני, גמישות, הגות, בטחון עצמי, הגנה עצמית ועוד.

אומנות לחימה היא גם בית – מקום בו התלמיד מוצא עצמו במסגרת, עם מורה המראה לו את הדרך ועם אחים ואחיות לאימונים. לצידם הוא יכול להעביר מסלול חיים שלם, של עשייה מפתחת, שיתוף ואחווה.

להצטרפות אלינו הגיעו התקשרו 09-7416199