09-7416199


הפטיש 11, הוד השרון

צחי שוחט סיפו

סיפו צחי שוחט

סיפו (מורה) צחי שוחט – אומן לחימה ומרפא. החל לעסוק באומנויות לחימה בשנת 1982 בהיותו בן 10. כבר מגיל העשרה הייתה בשבילו אומנות הלחימה דרך בעלת שני פנים, האחד – הלחימה, השני – התבוננות פנימית. בשנת 1997, בגיל 24, החליט להתמקד באסכולת עגור לבן הטיבטית העתיקה (Pak Hok Pai), הכוללת מגוון רחב של פרקטיקות ומשלבת באופן הוליסטי בין – לחימה, מודעות, רוח, בריאות, דרך חיים, ריפוי וטיפוח עצמי. הוא החל ללמוד באופן אישי וישיר מהמאסטר – טון פאי צ'אן (Ton Fai Chan) בניו-יורק. בשנת 1998, לאחר שקיבל את ברכת מורו, פתח את "בית ספר עגור לבן ישראל" בהוד השרון. בשנת 2002 שלח אותו המאסטר ללמוד את שיטת עגור לבן מאחיו מאסטר ג'אנג קואו ווא (Cheung Kwok Wah) בהונג קונג. בשנת 2004 עבר צחי את טקס הבאי סי (Bai Si – קידה למורה) עם סיפו ג'אנג קואו ווא, טקס בו הוא "נכנס בשער" והופך להיות כמו בן למורה. מאז ועד היום הוא תלמידו האישי וכל שנה הוא טס אליו ללימודים וקבלת השראה.      

במקביל לעשייה בתחום אומנות הלחימה, בין השנים 1995-1999, למד צחי שוחט לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה בתחום – מדעי המחשב מנהל עסקים.

כבר מגיל צעיר צחי התעניין גם בריפוי האנרגטי – צ'י קונג רפואי. בשנים 2006-2007, למד באופן פרטי מענתי טפלר את אומנות הריפוי של "העבודה הפנימית של שמונת הכיוונים ופרח הלוטוס" (Ba Gua Lien Hua Nei Gong), כפי שהועברה לה על ידי המאסטר לאנג בינג שוואי (Lang Bing Xuei) בסין. בנוסף התמחה במכללת סיאם בדיקור יבש – אורתופדי ובאן-מו – עיסוי סיני אורתופדי.

בשנת 2014 צחי פיתח עם ענתי מסלול ללימוד הריפוי בצ'י קונג, הילינג סיני פרח הלוטוס – צ'י קונג רפואי. קורס תלת סמסטריאלי מעמיק ושלם, בו ניתן לקבל הכשרה כמטפלים בשיטה.
בשנת 2021 פיתח את קורס הילינג סיני יסודות – קורס בין שמונה מפגשים ללימוד שש הטכניקות הבסיסיות לריפוי בצ'י קונג. 
את שני הקורסים ניתן ללמוד בהנחייתו האישית במרכז עגור לבן בהוד השרון.

צחי רואה בדרך אומנות הלחימה, הריפוי והמודעות העצמית, הגשמה. הן כולן בשבילו דרך הוליסטית אחת לגילוי העצמי, הטבע האישי, החיים והדאו. בשבילו הקיום האנושי הוא כלי עבור הנשמה להגשים את עצמה. בדרכו שלו, הוא עושה זאת באמצעות התרגול, ההוראה והריפוי. מרכז עגור לבן הוא הבית אותו הקים כך שיוכל להביא את האומנויות ואיכויות המיוחדות שבהן לאנשים שונים ולתת להם קרקע להגשמה, בריאות, ביטחון אישי, ריפוי ודרך חיים שלווה ונעימה.