09-7416199


הפטיש 11, הוד השרון

צחי שוחט סיפו

צ'י קונג ומדיטציה

צ'י קונג הוא ענף תרגול סיני המשלב בין תנועה גוף נכונה, מחשבה ונשימה ותורם לתפקוד בריא של הגוף, לחיוניות, להכרה צלולה, לרוגע והתפתחות תודעתית.

המושג צ'י קונג מורכב משתי מילים:

המילה צ'י  :
גם היא מורכבת משתי סימניות:
1. 气 – אדים
米 .2 – אורז מתבשל
שתי הסימניות יחדיו מראות את רעיון האדים העולים מאורז מתבשל לאיטו.
כמושג הקשור לחיי האדם, הצ'י הוא – אוויר, נשימה, רוח, אנרגיית הקיום, אתר.

המילה קונג   – פירושה עשייה מתמשכת, עמל, עבודה, מיומנות, הצטיינות, יעילות, תפקוד, מאמץ.

המושג צ'י קונג 氣功 הוא:
עבודה או תרגול עם האוויר, הנשימה, עם אנרגיית הקיום.

מטרת תרגול הצ'י קונג, היא להביא להרמוניה בין הגוף, המחשבה, הנשימה, להניע את האנרגיה בגוף, להביא למודעות עצמית ומרחבית ולחיבור לטבע – לדאו.

קיימים חמישה סוגים של תרגול צ'י קונג:

  • בריאותי – ענף תרגול הכולל טכניקות בסיסיות המשלבות מתיחות, תנוחות ותנועות פשוטות במביאות להמרצת האנרגיה והדם בגוף, שחרור המפרקים, מתיחת השרירים והגידים ובכך נשמרת בריאות הגוף וחיוניותו.
  • טיפוח אנרגטי רוחני – ענף תרגול המתרכז בהבנת המבנה האנרגטי של האדם והטבע. מטרתו היא השילוב ביניהם והבאת האדם למימוש עצמי על ידי התמרה אנרגטית-רוחנית. יש הקוראים לתרגול זה ניי גונג – עבודה פנימית.
  • רפואי – מתחלק לשני סוגים: תרגול : בענף זה יש שילוב בין התרגול הבריאותי לזה האנרגטי-רוחני. הוא כולל תרגולים בהם יש טכניקות גוף ומחשבה מעט מורכבות ומאתגרות הקשורות למבנה האנרגטי האנושי. שילוב זה יוצר ריפוי עמוק בגוף ובנפש. טיפול : זהו ענף ייחודי מהרפואה הסינית, בו המטפל מטפל במטופל כשזה על מיטה בדרך כלל ומבצע עליו עבודה אנרגטית מרפאת ברבדים – גוף, נפש ואנרגיה (לקריאה נוספת).   
  • לחימתי – ענף תרגול מתחום אומנויות הלחימה המשלב בנוסף לכל המרכיבים הבסיסים של הצ'י קונג, עבודה עם טונוס שרירים גבוהה. בבסיסו חיבור כח הנשימה והכוונה הפנימית עם כח השרירים, לשם פיתוח עוצמה פנימית וגופנית.
  • כשפים – זהו ענף מיסטי ואזוטרי, של שימוש במילים וצלילים במטרה ליצור תנועה אנרגטית במרחב, אם לשם ריפוי וטיהור אנרגטי ואם לשם "פגיעה".

במרכז עגור לבן נלמדים ארבעת הענפים הראשונים ובנוסף להם מסלול ייחודי להכשרת מטפלים בהילינג סיני פרח הלוטוסצ'י קונג רפואי.

אתם מוזמנים לשיעור נסיון ללא תשלום. אין צורך בידע מוקדם.

שיעורי צ'י קונג-מדיטציה מתקיימים בימי ו' ו ב', בשעה 8:30-9:45.
לפרטים נוספים התקשרו: 09-7416199